12 טיפים לשנת לילה מעולה

אנו ממתינים לרגע שנוכל להגיע הביתה, להיכנס למיטה  וללכת לישון.  אבל כשהרגע מגיע, ההרדמות אורכת זמן רב. רב מידי…. הלחץ היום יומי, הופך את הבעיה לשכיחה מאוד עבור מיליוני אנשים בכל רחבי העולם.

 

אם חוויתם קושי זה, נסו את הטיפים להלן.  כל אחד מהם עובד ויעזור לכם לישון בצורה מושלמת בלילה, ולהרגיש מלאי אנרגיה בבוקר שלמחרת. 

מאת ג'ונתן גולשטיין

1. אכלו מזון המכיל מגנזיום. חוקרים מצאו שלמגנזיום תפקיד מרכזי ביכולת שלנו לישון שנת לילה רציפה.  גרעיני דלעת, תרד  ומנגולד עשירים במגנזיום, ותוסף מגנזיום כחצי שעה לפני השינה, יעשה את העבודה מצוין.

2. השתמשו בחדר השינה, רק לשינה והירגעות. שמרו את המיטה רק לשינה כדי שהמוח יקשר בין חדר השינה  – לשינה ורוגע.  שינה וסקס, כן! עבודה וחשבונות, לא ממש.

3. שמרו על חדר שינה קריר. בין 17-24 מעלות זו הטמפרטורה האידיאלית.  חדר חם יוביל ליותר יקיצות במהלך הלילה.

4. מקלחת חמה או אמבטיה לפני השינה,  עוזרת לכניסה למצב רגיעה.

5. הירדמו והתעוררו בשעה קבועה (עד כדי). שינה בשעות לא קבועות, מובילה לאיכות שינה ירודה.

6. השלימו שעות שינה חסרות. נשארתם ערים מאוחר בלילות האחרונים? לכו לישון שעה מוקדם יותר היום.

7. אל תסתובבו במיטה. לא מצליחים להירדם? אם שוכבים ערים יותר מ 20 דקות, צאו מהמיטה ונסו לעשות פעילות מרגיעה כמו קריאת ספר או הקשבה למוזיקה מרגיעה.

8. הימנעו מהתעסקות עם הטלפון הנייד / טבלט במיטה. חשיפה למסכים אלו עד שעתיים לפני השינה, מזיקה לשינה מאוד!

9. יתכן ואתם נוטלים תרופה המונעת מכם להירדם. במידה ואתם חושדים שזה המצב, היוועצו ברופא.

10. הריחו לבנדר. הריח יכול להיות תרופה נגד אינסומניה. נסו לשרוף נרות בריח לבנדר או לטפטף קצת שמן אתרי בריח לבנדר.

11. הרגיעו את השרירים. התחילו בכפות הרגליים. מתחו את השרירים, החזיקו כמה שניות ושחררו. חזרו על הפעולה על כל קבוצת שרירים בגוף. מכפות הרגליים ועד הראש.

12. (למקרים קשים במיוחדJ)- הניחו שן שום מתחת לכרית.  כן…. קראתם נכון. לגופרית ולארומה יש אפקט הרגעה, המסייע לאיכות השינה.  לאחר מספר ימים תתרגלו,  ותשנו כמו תינוקות. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן